Nieuws

_MG_8320-2

Oncologisch chirurg en legpluimveehoudster bundelen krachten

Op de Nationale Gezondheidsbeurs van 2 t/m 5 februari deelde het Alexander Monro gekookte roze eieren uit. Marjolein de Jong, oncologisch chirurg en bestuurder Alexander Monro, kwam in contact met legpluimveehoudster en vrijwilliger BIG Challenge Marian Claessens uit Ysselsteyn. Samen kwamen ze op het idee, ter ondersteuning van de campagne ´Ken je borsten´doorzichtige eierdoosjes te vullen met roze, gekookte eieren.

Het ziekenhuis kwam in 2015 in contact met BIG Challenge, farmers against cancer. Marjolein: "Geweldig om te vernemen wat er allemaal gedaan wordt door de agrarische sector in de strijd tegen kanker."

Op de Nationale Gezondheidsbeurs waren de eieren een give away in de stand van Alexander Monro. In de eierdoos zat een kaartje met citroenen als afbeelding voor mogelijke afwijkingen. Dat kaartje is een leidraad voor vrouwen om mogelijke signalen van borstkanker te herkennen. Maar liefst 1.000 six-pack doosjes, met een knipoog naar het mooie gezonde Nederlandse product waar zoveel goede voedingseigenschappen in zitten.

Marjolein de Jong: "We hebben veel raakvlakken; de gezondheidssector en de agrarische secotr. Beiden gepassioneerd bezig de sector te vernieuwen en op onderdelen gezonder te maken. Beiden bezig met goede en gezonde voeding in het belang van mens en dier.

Dit jaar trekt het Alexander Monro door het land met deze campagne.

Klik op de afbeelding voor een vergroting en meerdere foto's