Nieuws

wake-up-to-eggs-promo-tafelei

Amerikaanse eierconsumptie groeit voor vijfde opeenvolgende jaar

Groei in verkoop eieren
De eierverkoop door de detailhandel steeg met 11% tot 5,5 miljard dollar in 2014. Het volume van de verkoop steeg met 2 % vergeleken met 2013. De gemiddelde prijs voor een dozijn eieren was $ 2,11 in 2014, een stijging van 17 cent vergeleken met het vorige jaar. Ondanks de hogere consumentenprijzen, die doorgaans de vraag temperen, is het volume gestegen. Het groeipercentage van de eierverkoop waren zowel in dollars als eenheden het dubbele van 2013.

Hogere eiconsumptie
De American Egg Board heeft een uitstekend team en  hun werk heeft een enorm efffect op het verhogen van de eiconsumptie en de vraag naar eiproducten en eieren gehad. De Egg Product- en Consumer Marketing teams hebben, samen met het sterke Egg Nutrition Center, grote winsten geboekt. Alle AEB programma's boeken uitstekende resultaten.

Word wakker met eieren
Een belangrijke rol in dit resultaat is te danken aan de AEB's marketing inspanningen, waaronder de "Wakker worden met Eieren" reclame, pr, social media en promotie-inspanningen bij de detailhandel.

Lees hier het Amerikaanse bericht.

 

Klik op de afbeelding voor een vergroting en meerdere foto's